سوالات متداول ویژه اساتید

*** استاد با کد کاربری و پسورد وارد سامانه سمالایو نمی‌شود؟
کد کاربری و پسورد همان کد کاربری و پسورد تعریف شده در سامانه آموزش (پرتال آموزشی) استاد می‌باشد. اگر استاد رمز از کارشناس آموزش دانشکده دریافت نموده است می‌بایست وارد پرتال آموزشی شده و رمز خود را تغییر دهد. با رمز جدید وارد سامانه سمالایو گردد.
*** برای ورود به سامانه با تلفن همراه هنگام انتخاب دانشگاه، دانشگاه علوم کشاورزی ساری قابل رویت نمی باشد؟
در قسمت انتخاب دانشگاه، ساری تایپ شود و سپس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری انتخاب گردد.
*** دروس ترم جدید در لیست دروس مشاهده نمی شود؟
پس از ورود به سامانه در پنل سمت راست آخرین آیکن ترم جاری (۹۹۱) می باشد. با کلیک بر روی آیکن “اضافه به سماکلاس”، دروس به ترم جاری اضافه می گردد.
*** پس از ورود به سامانه تمامی دروس ترم‌های قبل مشاهده است؟
در پنل سمت راست، بالای لیست دروس با کلیک بر روی آیکن فیلتر، نیمسال “۹۹۱” انتخاب گردد و یا در قسمت مدیریت کلاسها، دروس ترم قبل با غیر فعال کردن ستاره روبروی هر درس، از لیست کلاسها حذف گردند.
*** با گوشی‌های آیفون میکروفون و وبک فعال نمی‌شود؟
گوشی های ایفون ۶ و ۶ plus و ۷ و ۷ plus در برقراری ارتباط با میکروفون و وبکم به دلیل باگ آیفون مشکل دارند .
برای تست میکروفون:
https://online-voice-recorder.com
 برای تست دوربین:
https://webcamtests.com/
*** هنگام برگزاری کلاس آنلاین دانشجویان صدا و تصویر ندارند؟
مطابق فیلم آموزشی نحوه تنظیمات مرورگر در قسمت راهنما ویژه اساتید،صدا و تصویر مرورگر تنظیم گردد.
*** استاد در هنگام برگزاری کلاس آنلاین با پیغام “در حال ارتباط گیری مجدد با سرور” مواجه می‌شود؟
مشکل اصلی کندی و یا قطع و وصل مجدد اینترنت می‌باشد
*** هنگام برگزاری کلاس آنلاین صدا و تصویر قطع و وصل می شود؟
  • history مرورگر بطور کامل هرازچندگاهی پاک گردد.
  • قبل از ورود به سامانه ctrl+f5 زده شود.
  • از کلاس خارج و دوباره ورود به کلاس انجام گردد.
  • بعضی از دانشجویان تنظیمات مرورگر را مطابق فایل راهنما اعمال نکرده اند و یا سرعت اینترنت کند می باشد.